Home » Par plaši apspriesto seksuālās audzināšanas materiālu nokļūšanu izglītības sistēmā ierosināta disciplinārlieta

Par plaši apspriesto seksuālās audzināšanas materiālu nokļūšanu izglītības sistēmā ierosināta disciplinārlieta

no EDGARS AUZIŅŠ
0 Komentāri Ziedot

Noslēdzoties dienesta pārbaudei, pret Valsts izglītības satura centra (VISC) amatpersonu ierosināta disciplinārlieta par skaļo rezonansi izraisījušo seksuālās audzināšanas materiālu nokļūšanas izglītības sistēmā, skaidro Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

IZM neatklāja, pret kuru tieši VISC amatpersonu ierosināta disciplinārlietas izmeklēšana. Neesot arī zināms, līdz kuram datumam ilgs izmeklēšana, jo amatpersona atrodas darba nespējā.

Jau ziņots, ka ministrijā tika uzsākta dienesta pārbaude par VISC publicētā metodiskā materiāla “Seksuālā izglītība, jautājumi un atbildes” izstrādes un publicēšanas norisi, tai skaitā minētā materiāla virzības publiskošanai procesā pieņemto lēmumu un risinājumu atbilstību labas pārvaldes principam un VISC iekšējai kontroles un risku vadības sistēmai.

Pēc materiālu par seksuālo un reproduktīvo veselību nokļūšanas izglītības sistēmā tika ierosināta disciplinārlieta pret VISC vadītāju Lieni Voroņenko, kas ar izglītības un zinātnes ministres Andas Čakšas (JV) rīkojumu šobrīd atstādināta no amata uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku.

Čakšas ieskatā, skandalozo mācību materiālu nokļūšana izglītības sistēmā norāda uz “būtiskiem trūkumiem” mācību materiālu izstrādē.

Savukārt VISC direktores pienākumu izpildītāja Inita Juhņēviča, daloties pirmajos priekšstatos, uzsvēra, ka VISC nav noteiktas kārtības, kā notiek mācību līdzekļu pasūtīšana, izvērtēšana, recenzēšana un publicēšana. Neesot saprotams arī, kā tika izvēlēti četri eksperti, kuri piedalījās materiāla izstrādē. Konstatēts, ka viena no ekspertēm, kurai ir psihologa izglītība un kvalifikācija, nav reģistrēta psihologu reģistrā, kas pēc Psihologu likuma nozīmē neatbilstību psihologa kvalifikācijai.

Vienlaikus Juhņēvičas ieskatā, svarīgāks jautājums par vainīgā meklēšanu ir par to, kā turpmāk organizēt VISC darbu. Viņa informēja, ka šobrīd tiek veidota jauna kārtība, lai būtu caurskatāma sistēma un lai būtu iesaistītas gan skolas, gan atbilstoši speciālisti.

VISC pārstāve Liene Bērziņa aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka ikviena metodiskā līdzekļa mērķis ir atbalsta sniegšana pedagogam, kurš, zinot skolēnu vajadzības, izlemj par to izmantošanu mācību procesā. Pieļaujamas situācijas, kad pedagogs ar informāciju iepazīstas, pieņem to zināšanai, bet mācību procesā neizmanto.

Lēmums par materiāla saturu un izstrādi tika pieņemts, pirms metodiskā līdzekļa izstrādes projekta darba grupai individuāli intervējot Latvijas skolēnus un noskaidrojot, par kādām no tiem aktuālām seksuālās veselības tēmām ir grūti rast atbalstu un atrast uzticamu, kvalitatīvu informāciju.

Materiāla autore ir klīniskā psiholoģe Kristīne Balode, kā arī tā izstrādē piedalījušies VISC Pedagogu profesionālā atbalsta nodaļas vadītāja Santa Kazaka un vecākie eksperti Mihails Basmanovs un Inese Bautere, saskatot šī atbalsta materiāla nepieciešamību mācību jomu mācību satura īstenošanai. Kazaka arī akceptēja autoru veikumu pirms materiāla publicēšanas.

Bērziņa arī norādīja, ka metodiskā līdzekļa izstrādes procesā ir notikušas konsultācijas un ņemti vērā priekšlikumi no veselības nozares ekspertiem, savukārt metodiskā atbalsta nepieciešamība no pedagogu puses esot aktualizēta arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Jums var arī patikt

Leave a Comment

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Pieņemt Lasīt vairāk

Konfidencialitātes un sīkdatņu politika
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

BALTIJASZINAS MEDIJU NAMS 2024 Visas tiesības aizsargātas.