Nākamā paaudze debitēs 2024. gadā kā sērijveida Grandsphere.
Mercedes-Benz ir modernizējis S-klasi un piešķīris tai elektrisku analogu, ieviešot EQS kā “īpašu elektromobili”. Līdzīgu soli BMW ir spēruši arī ar 7. sērijas automašīnu, lai gan i7 ir kopīga platforma ar ICE versijām.
Audi vēl nav pilna izmēra elektriskā sedana, taču tas mainīsies 2024. gadā, kad klajā nāks nākamās paaudzes A8. Atšķirībā no saviem diviem galvenajiem konkurentiem Ingolštatē bāzētais uzņēmums savu nākamo flagmani plāno tirgot tikai kā elektromobili.
Tas tiks izlaists 2024. gadā un daudzējādā ziņā atkārtos Grandsphere konceptuālo modeli. Elegantais koncepts, kas tika prezentēts 2021. gada septembrī, ir viens no četriem Sphere projektiem, ko Audi izstrādāja, lai demonstrētu savu nākotnes elektrisko modeļu klāstu. Kā zināms, uzņēmums plāno no 2026. gada ražot tikai elektriskos automobiļus un līdz 2033. gadam pārtraukt iekšdedzes dzinēju modeļu tirdzniecību.
Intervijā britu izdevumam Autocar Audi galvenais dizainers Marks Lihte teica, ka Grandsphere ir “ļoti tuvu” tam, kā izskatīsies A8. Viņš precizēja, ka nākamais sedans nebūs konceptauto kopija, taču tam būs daudzi tā elementi. Saskaņā ar publikāciju flagmanis tiks dēvēts par A8 E-Tron, un tā pamatā būs kopā ar Porsche izstrādātā Premium Platform Electric (PPE) arhitektūra.
Šis konceptauto ir ne tikai garāks par pašreizējās paaudzes A8 garo garenbāzi, bet arī apsteigs konkurējošo Maybach, kas tiek piedāvāts Ķīnā. Grandsphere ir 5,35 metrus gara, un attālums starp abām asīm ir 3,19 metri.
Ražošanas modeļa tehniskās specifikācijas vēl nav atklātas, taču ir zināms, ka Grandsphere ir pilnpiedziņa, ko nodrošina divi elektromotori. Audi ir paziņojis, ka kombinētā jauda ir 710 ZS un 960 Nm, kas ir pietiekami, lai no 0 līdz 100 km/h paātrinātos mazāk nekā 4 sekundēs.
120 kWh akumulators nodrošina 750 km nobraukumu, uzturot 270 kWh uzlādi, un pietiek ar 10 minūtēm, lai nobrauktu vēl 300 km. Konceptuālā modeļa akumulatora uzlāde no 5 līdz 80 % ilgst nedaudz vairāk par 20 minūtēm.