Paredzams, ka jaunais Ford Ranger, kas nesen ienāca Amerikas tirgū, konkurēs ar šo japāņu zīmola vidēja izmēra pikapu.
Toyota ražo Tacoma kopš 1995. gada, un trešās paaudzes pikaps debitēja 2015. gadā, bet 2020. gadā tiks atjaunots. Vēl pavisam nesen japāņu ražotājs turpināja modeļa fanus kairināt ar dažādiem ceturtās paaudzes modeļa tīzeriem, iepriekš tīklā bija nonākuši kravas automašīnas patentu attēli, un tagad jaunā Tacoma beidzot ir oficiāli atšifrēta pilnībā.
Attēlā: jaunā Toyota Tacoma
Toyota Tacoma ceturtā paaudze ir saņēmusi “lielā brāļa” – pilnizmēra pikapa Tundra (tā pašreizējās versijas prezentācija notika 2021. gada rudenī) stilā veidotu eksterjeru. Jaunais vidēja izmēra kravas automobilis izskatās atturīgāks, pateicoties līdzīgam, bet mazākam režģim un šaurākiem priekšējiem lukturiem. Uz jumta un pakaļgalā ir integrēti spoileri. Turklāt Tacoma ir arī īpaši caurumi uz jumta, kas ļauj viegli uzstādīt papildu bagāžas nodalījumu.
Jaunā Tacoma būs pieejama astoņās konfigurācijās, tostarp bezceļu versijā Trailhunter. Arī turpmāk būs pieejamas XtraCab un Crew Cab konfigurācijas, kā arī plašs virsbūves garumu un apdares līmeņu klāsts. Jāatzīmē, ka daudzi vidēja izmēra pikapu ražotāji ir samazinājuši variantu skaitu, lai tos padarītu lētākus, taču ne visi klienti ar to bija apmierināti.
Toyota Tacoma ir elektriski darbināmas aizmugurējās durvis (atvēršanai un aizvēršanai), un mehānisms ir aprīkots ar aizsardzību pret bloķēšanos. Tajā pašā laikā pogas, kas nepieciešamas sistēmas aktivizēšanai, ir integrētas katrā aizmugurējā lukturī. Nākamā pikapa standarta versija ir saņēmusi četru riteņu disku bremzes un 17 collu tērauda diskus.
Attēlā: jaunās paaudzes Toyota Tacoma interjers
Arī jaunās versijas interjers ir daudz aizgūts no aktuālās Tundras. Versijām ir 7 collu “virtuālais” mērinstrumentu panelis, savukārt bagātākām versijām ir 12,3 collas. Informācijas un izklaides sistēmas skārienjūtīgajam ekrānam ir 8 un 14 collu ekrāni. Modelim ir arī gumijoti rokturi visā salonā, bezvadu uzlādes ierīce viedtālruņiem un daudz portu ar USB-C savienotāju. Augstākās specifikācijas variantam ir apsildāmi un ventilējami priekšējie sēdekļi, digitālais atpakaļskata spogulis, JBL skaņas sistēma ar desmit skaļruņiem un jumta logs.
Nākamās paaudzes Toyota Tacoma pamatā ir modulārā platforma TNGA-F, uz kuras balstās arī lielākie modeļi Tundra un Sequoia. Paaudzes maiņas gaitā pikaps ir mainījis dzinēju klāstu: tagad bāze ir 2,4 litru turbo četru cilindru dzinējs. Tas attīsta 231 ZS un 329 Nm griezes momentu. Šī versija ir savienota tikai ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Vidējās versijās i-Force dzinējs var būt aprīkots gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar astoņpakāpju pārnesumkārbu. Pirmajā gadījumā jauda ir 274 ZS (420 Nm), otrajā – 282 ZS (429 Nm).
Vēl viens modelis ir pieejams ar i-Force Max hibrīddzinēju, kura pamatā ir 2,4 litru turbo motors, kas darbojas tandēmā ar elektromotoru, kas integrēts astoņu pakāpju automātiskajā transmisijā. Iekļauts arī 1,87 kWh akumulators. Kopējā jauda ir 331 ZS, bet maksimālais griezes moments – 630 Nm. Starp citu, šī versija ir pieejama arī “bezceļu” modelim Trailhunter.
Jaunie pikapi ASV tirgū būs pieejami vēl šogad, bet versijas ar hibrīda pildījumu būs jāgaida līdz 2024. gada pavasarim. Toyota Tacoma ceturtā paaudze būs pieejama vēlāk, tuvāk pārdošanas sākumam. Pašreizējās Tacoma sākumcena ir 28 250 ASV dolāru.